Catequesi: excursió a La Porciúncula

Amb un dia excel·lent de primavera, les famílies de la Catequesi, anaren d'excursió a La Porciúncula el diumenge 26 de març. Pares , fills i catequistes compartiren, per començar, un temps de jocs i animació, i després, mentre els grans a la sala d´actes escoltaren el testimoni d´un matrimoni jove i canviaren impressions, els petits, amb els catequistes, s´esplaiaren als patis amb variats  i divertits entreteniments.

Cap al final del matí, tots junts celebraren l´Eucaristia del quart diumenge de Quaresma.  A l´homilia Mn. Ramon LLadó convidà els presents a mirar les coses i els esdeveniments, no només amb els ulls de la cara, sinó també a tenir ben oberts els ulls del cor, que ens fan capaços de veure Déu.

Acabada la missa i sortint del recinte multicolor de l´església, es va dinar de pa i taleca  a l´ombra amable dels pins. Amb la sobretaula es va tancar una jornada entranyable de germanor.

A continuació, podeu veure algunes fotos de la jornada, així como llegir el testimoni de dos dels participants.

El dia 26 de març ens reunírem a la Porciúncula els pares, els nins/es de 1r i 2n de catequesi i les catequistes amb el nostre rector D. Ramon. Va començar la diada amb jocs i cançons a on participaren tots els assistents. Després d’un temps per guanyar la confiança, els pares anaren al saló d’actes on D Ramon va puntualitzar varis aspectes de la catequesi i informar de la primera confessió que han de rebre els nins/es de 2n  per primera vegada. També va explicar l’atenció que ofereix la parròquia,  quan els nins acaben la catequesi i va dir que  poden continuar la seva formació integral: humana i religiosa dintre de  l’àmbit de “La Moguda amb Jesús”. Per aquest motiu va presentar  un matrimoni jove que són els responsables del grup de monitors/es de la Moguda. Ells van fer una referència a les seves vivències com  matrimoni cristià.

Després d’aquesta xerrada es va celebrar l’eucaristia amb cançons litúrgiques que es canten a les misses de nins/es. Acabada la missa ens reunírem als voltants de les pistes per dinar i compartir aquesta jornada  d’esbarjo, ja que el dia fou preciós.

M. C. i T. C.