CATEQUESI DE  FAMÍLIA (nins i pares, 1 cop per mes)

Avui volem presentar el grup de catequesi de família i per això parlam amb Margalida Mateu, portaveu i representant del grup

Margalida, què és la catequesi de família?

És una nova modalitat de catequesi de nins a l’hora de preparar-se per la primera comunió. Vol ésser un itinerari de iniciació cristiana amb famílies, un camí de fe i un procés de re iniciació cristiana. Hem volgut presentar una altra alternativa de catequesi perquè volem garantir la llibertat a l’hora d’elegir. Sabem que la fe no s’ha d’imposar, s’ha de proposar. Per això desitjam que els pares estiguin oberts a l’oportunitat que suposa el procés de catequesi dels seus fills i assumeixin el compromís que se’n deriva. També volem donar una oportunitat de fe, de redescobrir Déu i trobar Jesús en el dia a dia com a font de sentit i de felicitat per la persona i per la família

Podries concretar els seus objectius?

La catequesi de família pretén l’educació de la fe dels nins conjuntament amb la família. Intenta acompanyar els nins en el seu creixement integral i iniciar-los en una manera d’ésser i de viure segons Jesucrist i el seu Evangeli. Això suposa  iniciar una aventura compartida per tots: els pares, els nins i els catequistes. És un camí per viure una experiència de relació i de tenir una oportunitat de redescobrir, junts,  Jesús i el seu Evangeli.

Com es desenvolupa aquesta modalitat de catequesi?

Consisteix en deu  trobades anuals, que no són de cap manera  un “ curs escolar “ per a pares i nins, sinó una vivència de iniciació cristiana i una experiència de relació. Hi ha moments compartits entre pares i nins, moments de separació, moments de reflexió, de pregària i celebracions i sempre moments de compartir l’alegria i la festa. També de trobada  amb tots els nins i pares de Mallorca que fan aquest tipus de catequesi en unes jornades de jocs, festa, dinar, oració i celebracions. Precisament, està prevista una d’aquestes reunions pel mes de març a s’Alquería Blanca.

Què feu a cada una de les sessions?

Comencem sempre el dissabte horabaixa, a les 17 hores, a la Parròquia. Allà ens trobam tots, pares, mares, nins i catequistes. Després d’uns càntics i uns jocs pregam tots junts i ens separam després: els nins van amb els catequistes i els pares s’ajunten a un altre indret. A continuació s’exposa el tema propi del dia i es llegeix la Paraula de Déu, que és comentada i compartida. Després d’un descans i de berenar  nins i pares, junts,  comenten allò que han fet. Alguns dies els pares, els nins i els catequistes preparam una celebració. La sessió acaba assistint a missa amb la comunitat parroquial, a les 19.30. Els nins, els pares i els catequistes participen amb pregàries, lectures i ofrenes.

Com avaluaríeu aquesta catequesi de família?

Molt positivament. El fet de coincidir nins, pares i parròquia en una acció de catequesi és una experiència molt enriquidora, i molt vàlida per crear lligam de participació, comunicació, formació i compromís

Gràcies per l’entrevista i ànims per seguir treballant en aquesta iniciativa tan innovadora

Responsable: Magdalena Comas